Lánchíd, lóverseny, Akadémia, dunai hajózás, iparfejlesztés – hosszasan sorolhatnánk Széchenyi István történelmi érdemeit. Arról azonban ritkábban szólunk, hogy a gróf szinte elsőként ismerte fel a hazai borászat nehézségeit és fejlesztési irányait.
Széchenyi István a magyar bor külföldi forgalmazásának három fő akadályát említette: a rossz palackozást az ehhez kapcsolódó nehézkes szállítással, a különféle csalásokat és manipulációkat, valamint a hazai fajták rendszerezésének hiányát. Az elsőt annyira a szívén hordozta, hogy még magánleveleiben is vissza-visszatért rá. 1835-ben például tokajit küldött James Watt fiának, és reményét fejezte ki, hogy épségben megérkezik, de romlatlanságáért nem vállalt felelősséget, mert mint írta, „mi magyarok általában nagyon rossz pincemesterek vagyunk”. Másokra mutogatás helyett Széchenyi inkább önmagunkban kereste annak okát, hogy kiváló borainkat miért nem ismeri és kedveli a nagyvilág. Szentesi Zöldi László írása a Magyar Hírlap 2013. február 16-ai számában jelent meg. Itt olvasható>>
Nyomtatás
Hozzászólás beküldéséhez lépjen be felhasználónevével. Amennyiben még nem regisztrált felhasználó,
itt regisztrálhat!
Bővebben kifejtené véleményét? Írását küldje el szerkesztőségünk e-mail címére.
|
|